söndag 17 juni 2018

Hej igen!

Det var länge sen nu, men nu ska det spekuleras igen.


Förra veckan hade vi avslutningslunch med årskurs 6. Nästa år flyttar de till högstadieskolor. 
Det skulle vara lite högtidligt så sexorna fick äta vid fint dukat bord klockan 13.00,när de andra eleverna lämnat matsalen.

Jag trodde att vi skulle klä oss lite fint, på det sätt som årskurs 9 gör när de har avslutningslunch.
I garderoben har jag en klänning några år gammal, färgglad och lagom snygg tyckte jag.

Några elever i åk 2 kom springande efter lunchen och ropade.
- Maud vilken fin klänning du har.
- Det var roligt att höra, svarade jag,
En flicka dröjde sig kvar, när de andra gick.
- Maud du har en jätte, jättefin klänning, sa hon. 
Hon gick iväg, men kom tillbaka och viskade till mig 
Tror du att klänningen finns i barnstorlekar??

Skolan är en fantastisk arbetsplats där man får möta dessa underbara ungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar