söndag 17 juni 2018

Skolavslutning


Skolan är full av förväntansfulla, finklädda elever.

I årskurs 6 är det 28 elever som ska få sina första betyg och går sista dagen i mellanstadieskolan.

En härlig blandning av sorg och glädje bland lärare, elever och föräldrar. Fröken visar bilder på Smartboarden. Bilder tagna från redovisningar, utflykter, klassfester och framförallt från klassresan i åk. 6.

Fröken delar ut betygen (alla elever som vill, har dagen före fått veta sina betyg, så ingen kommer att bli särskilt överraskad, förvånad, eller förtvivlad)

Klassföräldern lämnar blommor och fina presenter till fröken, som blir rörd och tackar, den bästa klass hon någonsin haft.

Jag är med i klassen, där jag har haft specialundervisning med några elever.
Då och då har jag varit en hjälpande hand, när det varit utflykter, fröken varit på möte eller då det behövts en extra person vid vissa lektionstillfällen.

Till min stora förvåning kom klassföräldern med present till mig också.
Jag fick en chokladask av den elev jag arbetat mycket med och en dikt från klassen.


Från klass 6a till Maud, skriven av Liv

Maud den tappra
Står ut med vår skara
Sträng och ordentlig
Men allmänt trevlig
Du ibland skäller
Men din godhet gäller
Du håller oss i handen
Hela vägen ner till stranden
Innan vi kan simma ut
Och innan det tar slut
Ner från toppen
In i galoppen.
Allt har gått så fort
Vad är det vi gjort.
Vi trippar på tå
Ut i de blå
Nu kan vi simma i stället för att gå
Vi ser dig där, hej då



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar