tisdag 16 april 2013

Minnen

Minnen

Jag behöver mer utrymme för nya saker hemma. Plockar i lådor ser vad som kan kastas och vad som kan byta plats. Idag hittade jag en liten bok från 1992, där jag skrivit ner ett par citat från sonen då 12 år.

En eftermiddag med en mycket grinig och trött mamma. Gäster på kvällen och vi har lagat middag.
Sonen säger:" Jag tror jag ska bli militär" 
Mamman: "Varför då?"  
Sonen:" Jag är så bra på att lyda order"


 Efter en vecka utan bästa kompisen, säger sonen.
       -Mamma jag passar inte in med killarna i klassen.
       - Jaså,varför inte då?
       - Antingen spelar dom bandy eller så drar dom ner byxorna på tjejerna. 
        Och inget av det intresserar  mig.

Vilken tur att jag skrev ner de här händelserna. Önskar att jag skrivit ner fler.

Det är så härligt att spola tillbaka tiden för en liten stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar